woensdag 5 april 2017

Het gaat even niet!


Deze kaart had ik gemaakt voor de challenge van Marianne Design van 2 weken geleden, het was er nog niet van gekomen om hem hier te laten zien.

Jullie zullen misschien wel denken, geen kerstkaarten, geen challenge?
Ik zit al een paar weken niet lekker in mijn vel.
Al ruim 10 jaar heb ik met grote regelmaat last van hartritmestoornissen, vorig jaar zomer is daar boezemfibrilleren bij gekomen. In februari stak het weer heel erg de kop op. Ik werd er heel moe van en had nergens zin in en fut voor.
En een paar weken geleden kwam onze jongste zoon er ineens mee dat hij op zichzelf wil gaan wonen.
Voor vele de normaalste zaak van de wereld, maar voor mij niet.
Het ergste vind ik het moeten loslaten en het feit dat hij ergens alleen wil gaan wonen. Het kwam zo onverwachts voor mij.
Ik zie er vreselijk tegenop, ik heb heel veel last van huilbuien en paniekaanvallen gekregen. Soms zo erg dat ik helemaal radeloos ben. Voor mijn man en zoon ook heel moeilijk.

Normaal maak ik dit soort dingen niet zo bekend, maar ik heb nu besloten om het wel te doen.
Er over praten lucht soms wel op, en jullie weten waarom het zo rustig is hier.

Liefs,
Yvonne.

16 opmerkingen:

  1. Lieve Yvonne,
    Allereerst dit is een super leuke lente kaart!
    Mooi met de gans met kuikens op de voorgrond.
    Wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Daar kan ik je niet mee helpen.
    Ik kan alleen zeggen zorg goed voor je zelf, en als het even niet gaat gewoon pauze inlassen.
    Wat betreft je zoon loslaten is moeilijk. Altijd blijven communiceren met je man is het belangrijkste. De huilbuien zijn inderdaad vervelend, maar zo uit je je verdriet. Niet opkroppen hoor, dat is niet goed voor je hart.
    Praat erover met iemand van buitenaf die je goed kent, en die ook je man en zoon kent.Vaak kijkt zo'n iemand, anders ergens tegen aan dan jij dat doet.
    Ik wens je heel veel sterkte!( Probeer positief te denken)
    Een mailtje sturen mag altijd als je behoefte hebt aan een luisterend oor, of het van je af wilt schrijven, en dat zullen er meer hier op het blog zeggen.
    Haal daar je kracht uit, dat je weet dat mensen met je meeleven.
    Yvonne, ik hoop dat het je snel wat beter gaat.
    Groetjes Crealientje.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel sterkte Yvonne.Je kaart is heel mooi geworden.gr.Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een verhaal en wat vervelend voor jou. Doe nu inderdaad maar rustig aan. Bloggen moet niet, het mag.....ook zonder kaartje. Dit kaartje had ik niet willen missen, heel mooi. Ik wens jou veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wens je ook veel sterkte Yvonne, daar komen we allemaal voor te staan dat we onze kinderen los moeten laten! maar je kan het ook positief zien...misschien kan je hem helpen met zijn nieuwe woning, je kan geweldig goed knutselen dus misschien kan je hem daar mee helpen?En ze hebben hun moeder altijd nodig hoor!!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtige voorjaarskaart geworden Yvonne! En ook wil je veel sterkte toewensen met alles wat er nu in je leven gebeurt. Ik hoop dat het je al opgelucht heeft om er over te schrijven. Neem vooral de tijd, en we zien vanzelf wel weer iets moois op je blog verschijnen!Toi, toi, toi!
    Groetjes, Eri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kaartje is weer prachtig Yvonne
    zo een vrolijk tafereeltje
    Wat vervelend dat het allemaal niet zo lekker gaat en ik begrijp dat die hartritmestoornis je leven op zijn kop zet...Mijn beste vriendin heeft dat ook en daar ga ik dikwijls naar toe om haar ook een beetje moed in te spreken en vooral om te luisteren....en vooral nu je je zoon moet loslaten ..weg onder moeders vleugels is dat heel angstig voor je...Maar je zal zien dat ook dat goed gaat komen...
    Lieve Yvonne ik wens je alle sterkte toe om er allemaal mee om te gaan en dat ze de goede medicatie vinden voor je hartritmestoornis..
    lieve groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo'n fleurig mooi kaartje en dan zo'n somber nieuws! Hopelijk heb je snel goeie medicatie voor je hartstoornissen!
    en loslaten is niet makkelijk, vooral als het plots sneller gebeurt dan je had verwacht. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen, ik vind het alvast erg dapper van je om dit in je blog te vertellen!
    dikke knuffel
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yvonne. Hoe naar voor je dat je zo een last hebt van die hartritmestoornissen. Hopelijk kunnen ze dit medisch toch snel oplossen of verbeteren. Voor je andere bekommernis kan medicatie niet veel doen. Daar zit iedere ouder waarschijnlijk wel ooit eens mee. Kleine kinderen worden groot en vliegen het huis uit. Het komt voor jou waarschijnlijk op een ongelukkig moment, net nu je zelf al niet goed in je vel zit. en dan komen zo'n onverwachte berichtjes ook harder aan. Bekijk het misschien zo, straks is je zoon een zelfstandige man die op eigen benen staat en dan zal je fier op hem zijn. Laat ons deze positieve gedachte even vasthouden :) Verzorg je en neem wat rust! En helemaal geen probleem om dit op je blog te gooien. Soms moet je zo'n dingen gewoon even kwijt! Leuk kaartje trouwens ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. je kaart is een plaatje Yvonne,

    Wat naar dat je zo vervelend in je velletje zit....
    en ja kleine kinderen worden groot, heb er zelf ook moeite mee om ze los te laten..
    begrijp je helemaal...maar het komt eigenlijk altijd goed wij zien als moeders zoveel beren op de weg!!
    het allerbeste en hopen dat je gezondheid snel wat mag verbeteren....

    heel veel liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kaart is prachtig en daar is niet vanaf te zien hoe je je voelt. Ik vind het moedig van je om het te delen en ja...we zijn allemaal mensen achter elke blog en ieder heeft gevoelens.
    Ik kan niet meer zeggen dat dat ik je sterkte wens en neem je tijd..

    Dikke virtuele knuffel, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel sterkte Yvonne!!! Hopelijk knap je snel weer een beetje op en heb je weer een beetje zin om creatief bezig te zijn. Kan soms ook een fijne uitlaatklep zijn. Kalm aan en we zien vast wel een keer weer wat van je. Toch??
    Voor nu een fijn weekend en ik begreep dat we een heerlijke zondag krijgen. IK hoop dat je er van kan genieten.
    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk aan je en wens je een zonnetje in deze wat vervelende dagen. Neem de tijd, geef jezelf de ruimte en rust. Soms zit het gewoon allemaal een beetje tegen en dan gaat de boel in de war.

    Soms hebben we wind tegen en in Nederland, tjonge, daar is dat nogal ; ) maar mooie langere dagen komen eraan en de zon gaat weer schijnen.

    Cheers,
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Yvonne,
    Wat moedig van jou dat je dit op je blog durft plaatsen. Soms helpt het inderdaad om het gewoon eventjes in de buitenwereld te gooien. Ik kan je hier uiteraard niet mee helpen, maar ik hoop wel dat je het allemaal (ooit) een plaatsje kan geven.
    Dan wil ik je eventjes complimenteren met het prachtige tafereel dat je gemaakt hebt op je kaart. Het ziet er echt helemaal top uit. Ik krijg al helemaal zin in de lente op deze manier. Hopelijk zie je binnenkort ook terug licht aan het einde van de tunnel.
    Groetjes
    **Evi**

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat naar dat je niet lekker in je vel zit... en dan zit je gezondheid je ook nog niet mee. Sterkte, ook met het loslaten van je jongste. Probeer te genieten van de kleinste dingen....
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prachtig kaartje heel veel sterkte gewenst
    groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je berichtje,
Ik vind het altijd leuk om ze te lezen.

Groetjes,
Yvonne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...