dinsdag 8 november 2022

Terug van weggeweest........


Pppfff, dat is lang geleden. Heel ruim gezegd, 'n jaar geleden zag ik net dat ik hier iets heb laten zien.
Dat heeft z'n reden.
Even in het kort, want lang wil ik het er niet over hebben.
11 oktober 2021 ben ik in het St-Antonius ziekenhuis in Nieuwegein geopereerd aan mijn hart.
Op z'n zachts gezegd is daar van alles mis gegaan tot aan een aneurysma in mijn lies toe. Het is een hele vervelende ervaring geweest en als het nu geholpen had!
Na 'n paar weken werden mijn klachten alleen maar erger. 'n Controle afspraak was er niet bij, ik moest 3 maanden wachten op een telefonische afspraak met de cardioloog die mij "geholpen" had. Behalve een hele rare opmerking werd ik er niets wijzer van.
En heb ik besloten in overleg met de assistente van de huisarts om over te stappen naar een cardioloog hier in Breda. Al gauw kwam ik er achter dat ik geen klik had met de beste man; hij zei ook gelijk dat de operatie in Nieuwegein mislukt was.
Daar was ik zelf ookal achter gekomen. Ik voel me hier in Breda echt een nummer.
Na 'n paar korte gesprekken, want tijd is er gewoon niet, gaat het nu ook steeds via de telefoon. En kan hij niets anders zeggen dan; we verdubbelen de medicijnen.
Ondertussen van 25 mg naar 200 mg. En sinds 11 oktober j.l. weer een ander medicijn erbij.
Ik durf het bijna niet uit te spreken, sinds 14 oktober gaat het iets beter.
Het voelt voor mij als een soort van wonder, maar ik weet ook uit ervaring dat het zomaar weer om kan slaan. We proberen nu te genieten en samen leuke dingen te doen. Die 2 jaar bijna niet mogelijk zijn geweest.
Het is toch nog een lang verhaal geworden, sorry!



Het knutselen heeft dus op een heel laag pitje gestaan.
Ik had nog een aantal kaarten die ik hier nog niet heb laten zien en ik heb wel wat gemaakt het afgelopen jaar.
Waaronder dit feest treintje, ik maakte dit voor mijn (bijna) buurvrouw en lieve vriendin. Ondanks haar eigen verdriet, ze verloor 2 jaar geleden haar man, verwent ze me altijd met lekkere thee, drankjes en hapjes.
Dus voor haar verjaardag (in januari, ik moet ergens beginnen) moest er een bijzondere kaart komen helemaal in haar stijl. Met een lekker drankje en lekkere hapjes, en netjes aangeklede beertjes.



Liefs,
Yvonne.

6 opmerkingen:

  1. Wauw dat is een heftige tijd geweest Yvonne. Hopelijk keert het nu inderdaad ten goede maar heel begrijpelijk dat je het vertrouwen in je lichaam en de medische wetenschap een beetje kwijt bent. Je kaart voor je lieve buurvrouw is een plaatje, heel mooi dat treintje.
    Fijn je weer te zien in Blogland.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heftig allemaal! Ik hoop dat er nu voor je een betere periode ligt.
    Het treintje is alvast een super creatie. Hopelijk gaat jouw rit nu ook de goede richting op! Veel sterkte 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje....wat een heftige tijd Yvonne...hopelijk gaat het de komende tijd beter zodat je weer van de kleine dingen kunt genieten!
    Wat heb ie een prachtige creatie voor je lieve buurvrouw gemaakt.
    Ik hoop je weer vaker tegen te komen in blogland zodat ik kan genieten van je mooie creaties!
    Lieve groetjes en heel veel sterkte,
    Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje wat een ellende allemaal dat is niet niks ,op naar betere tijden !
    Je kaartje is in ieder geval super !

    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een verhaal en wat heftig dat het zo mis is gegaan bij de operatie.
    Hopelijk gaat het nu stapje voor stapje weer beter.
    Je kaart is een plaatje. Heel leuk met die lieve beertjes.
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat is me wat! Triest als je het gevoel hebt maar een nummer te zijn bij je arts, zo belangrijk om vertrouwen te mogen en kunnen hebben bij je dokter.
    Hopelijk nu volop op de goede weg!
    Groetjes
    Nancy 52

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je berichtje,
Ik vind het altijd leuk om ze te lezen.

Groetjes,
Yvonne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...