donderdag 25 oktober 2012

In Holland staat een huis.


Een tijdje geleden gingen wij op visite bij mijn vriendin en haar man.
Ze waren op vakantie in een schattig huisje op het strand in Dishoek.
Ik wilde graag wat leuks meenemen voor haar.
En omdat ze vaak in mijn boekjes zit te snuffelen en veel dingen leuk en gezellig vind en daarbij ook weg was van het Dutch-papier van Marianne Design besloot ik om een Hollands huisje te maken.
Ik had het al helemaal in mijn hoofd hoe het moest worden, het viel alleen wel ietsje groter uit.
De basis is een houten kistje van Xenos, lekker stevig.
Het middelste "plankje" heb ik gemaakt van karton en beplakt.
Ook het dakje is van karton.
Om de randjes van het houten kistje weg te werken heb ik die beplakt met fluweelband en kant.
Op de foto niet te zien, maar het huisje was natuurlijk ook aan de buitenkant helemaal beplakt.
Ik had net niet genoeg papier, ik heb dus ook nog een ander blokje gebruikt.
Ik heb verschillende malletjes gebruikt van Marianne om het huisje er leuk uit te laten zien.
De porseleinen spulletjes komen ook van Xenos.
Het koetje heeft een strikje met een belletje aangekregen en het ronde potje heb ik aangekleed als bloembakje.
Ik hoef denk ik niet te vertellen dat het huisje erg in de smaak viel.



Liefs,
Yvonne

1 opmerking:

  1. Supergaaf Yvonne, wat een leuk idee! Ze zal er heel erg blij mee zijn! Zo mooi met al die details, echt een "holland" huis.

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je berichtje,
Ik vind het altijd leuk om ze te lezen.

Groetjes,
Yvonne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...